2010. december 21., kedd

December 21. - Tamás napja

Szent Tamás a tizenkét apostol egyike, ő a hitetlenkedő tanítvány.

Szent Tamás
 Jézus föltámadása után meglátogatta a tanítványokat, amikor ők egy helyen együtt voltak. Ekkor Tamás nem volt ott, s később elmesélték neki, hogy  Jézus valóban föltámadt, s közéjük jött úgy, hogy az ajtó zárva volt. Tamás nem hitte, s ezt mondta:
"Ha nem látoma  sebek helyét kezén, s nem tapintom oldalát, én nem hiszem."
Amikor másodszor is eljött hozzájuk Jézus, Tamás is ott volt, térdre esett Jézus előtt, s ezt mondta:
- Én Uram, én Istenem!
Jézus így szólt hozzá:
- Most már hiszel, Tamás, mert láttál engem. Boldogok, akik nem látnak, mégis hisznek.


Mi is sokszor Tamásként viselkedünk. Mondás is van: "Szent Tamás szolgája vagyok." Ezt az az ember mondja magáról, aki csak akkor hisz el valamit, ha látja, megtapasztalja azt. Azt is szoktuk mondani: "Hiszem, ha látom."

Tamás ügyes építőmester volt. A hagyomány szerint pünkösd után Jézus újra megjelent neki, és Indiába, az ottani királyhoz küldte, aki éppen ácsmestert keresett palotája építéséhez. Tamás remek palotát tervezett neki, s föl is építette. Ezért lett aztán Szent Tamás az ácsok és építészek védőszentje.

forrás: Czárán Eszter: Világnak virága

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése